Dit bericht geeft aan dat u geen lid bent of niet ingelogd bent op onze site. Om u zich aan te melden klik hier op

Ga terug   DimaDima.NL Forums Ga terug .:: Islam forum ::. De ware godsdienst voor Allah Ga terug Islam ( Algemeen )

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  Berichtnr : 1  
Oud 3 november 2009, 08:50
Mijn gegevens
aboetalha
Junior Member

aboetalha's schermafbeelding
Mijn statistieken

aboetalha is offline

Mijn laatste topics
0 Hijab vs. Niqab
0 Sahaba Series (Engels)‏

Niveau: 1 [♥ Bأ©-Yأھu ♥]
Situatie 0 / 0

Activiteit 0 / 21
Percentage 2%

aboetalha is offline Foto-album aboetalha

Forum : Islam ( Algemeen )

Standaard Sahaba Series (Engels)‏

Assalamoe3eleikoem

Uiteraard dien wij het leven te bestuderen van Mohammed, de Gezant van Allah en de brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer, Allah's zegen en vrede zij met hem. Mocht dit gedaan zijn dan is het interessant te kijken naar wie onze geliefde Boodschapper Mohammed ,Allah's zegen en vrede zij met hem, naar verwezen heeft als de beste der mensen:

Abu Bakr Assadiq

Omar ibno Algataab

'Utman ibno 'Affaan

'Ali ibno Abi Taalib

De Profeet gaf ons zelfs aan dat zijn Sunnah gevolgd dient te worden samen met de Sunnah van de Rechtgeleide Khaliefen.

Wat een hoge en geweldige status hebben deze mensen dan! Als hij zegt 'samen met mijn Sunnah' dan dienen we ons zeker te haasten naar deze personen en verdiepen in hetgeen hun gezegd hebben!

Moeten wij ons dan niet vediepen in hun persoonlijkheid, hun islambetreding, de dingen die zij voor de Dien deden en hedendaags wij makkelijk gepresenteerd krijgen vanwege hun zweet bloed en tranen, de gevechten die zij voerden, de Fitna die zij neersloegen, hun overwinningen en behaaglijke leven die zij leidde en degene die hun vermoord hebben?

Sahaba Series in het engels gesproken door broeder Ahmed Ali

Hier een aantal Sahaba om onze geheugen op te frissen in het constant aanhalen van hun voorbeelden

Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten