Dit bericht geeft aan dat u geen lid bent of niet ingelogd bent op onze site. Om u zich aan te melden klik hier op

Ga terug   DimaDima.NL Forums Ga terug .:: Islam forum ::. De ware godsdienst voor Allah Ga terug Vrouwen in de Islam

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  Berichtnr : 1  
Oud 20 mei 2014, 02:38
Mijn gegevens
HajarJ
Junior Member

HajarJ's schermafbeelding
Mijn statistieken

HajarJ is offline

Mijn laatste topics
0 Geobserveerd: (jonge) zusters in NL: hoofddoek met strakke broek ?!

Niveau: 1 [♥ Bأ©-Yأھu ♥]
Situatie 0 / 5

Activiteit 1 / 55
Percentage 21%

HajarJ is offline Foto-album HajarJ

Forum : Vrouwen in de Islam

Standaard Geobserveerd: (jonge) zusters in NL: hoofddoek met strakke broek ?!

Beste zusters,
Veel (jonge) zusters zie ik gekleed gaan in het volgende: een hoofddoek, een (wijde) blouse met lange of enkel driekwarts mouwen, die niet tot over het onderlichaam valt of echt maar een heel klein stukje, en een strakke broek (skinny jeans).
Ik vraag mij af waarom zij dit doen - wij weten allemaal dat Allaah swt ons de richtlijnen heeft gegeven, en dat een strakke broek die de contouren van de vrouw zo scherp uittekent, daar niet aan kan voldoen. Terwijl zij toch een hoofddoek dragen...!
Deze zusters kan ik nauwelijks aanspreken, ze voelen zich snel beledigd en vragen waarom ik het dan beter weet en wie ik wel niet ben. Ik voel me dan aangevallen en houd tegenwoordig dus maar mijn mond, maar ik kan niet geloven dat ik de enige ben die twijfels over dit fenomeen heeft, en die het zelfs stoort. Als zuster word ik vergeleken met mijn mede-zusters door de maatschappij. Mensen vragen mij waarom ik er zo bedekt bij loop, ''terwijl dat andere Moslim-meisje er zo modern en leuk uit ziet!''
Ik vind het ongepaste en afleidende kledij, ookal is het jong en modern, maar het enige uiterlijke verschil met de uiterlijke verschijning van ongelovigen, is de hoofddoek. Deze meisjes representeren naar mijn mening niet hetgeen, waar wij zo trots mee bezig zijn; een bewuste veilige vreedzame samenleving creëren dmv ons gezamelijke geloof, Insh'Allaah!
Ik ben een gewone zuster en heb niet meer recht dan anderen om over mijn observaties te oordelen. Ik wil niemand kwetsen en geen onvrede creëren, maar ik kan mijn ei hierover niet kwijt, omdat het vaak aanvallend wordt ervaren, terwijl ik enkel benieuwd ben waarom deze zusters voor zulke kledij kiezen, terwijl er zoveel leuke, betere alternatieven zijn, en of zij zelf geen twijfels hebben bij hun uiterlijke verschijning. Misschien zie ik iets verkeerd...?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hiernaar! Herkennen jullie dit straatbeeld? Stoort het jullie of niet? Waarom zouden zij ervoor kiezen, iets straks aan te trekken, terwijl zij toch ook Allaah swt het hoogste woord toe erkennen? Zouden we deze zusters aan kunnen spreken, of is het beter enkel de blik af te wenden, zoals wij dat ook bij ongelovigen doen die ongepast verschijnen?
- HajarJ -

Berichtnr : 2  
Oud 20 mei 2014, 02:45
Mijn gegevens
HajarJ
Junior Member

HajarJ's schermafbeelding
Mijn statistieken

HajarJ is offline

Mijn laatste topics
0 Geobserveerd: (jonge) zusters in NL: hoofddoek met strakke broek ?!

Niveau: 1 [♥ Bأ©-Yأھu ♥]
Situatie 0 / 5

Activiteit 1 / 55
Percentage 21%

HajarJ is offline Foto-album HajarJ

Topicschrijver: HajarJ Forum : Vrouwen in de Islam

Standaard Re: Geobserveerd: (jonge) zusters in NL: hoofddoek met strakke broek ?!

Dit vond ik net in de forumrichtlijnen.....

'' Ik zou ook onze moslim zusters willen adviseren dat het meeste aandacht moet uitgaan naar het oproepen tot vrouwen naar het islam en hun verblijden met de waarheid. Ze zouden dit waardevolle apparaat moeten gebruiken om hun zusters te assisteren en te helpen. Dit dient indirect en subtiel en met wijsheid gedaan te worden. Als je het direct benaderd als je een advies geeft kan het zijn dat de andere partij boos, confronterend of koppig word. Dit komt omdat degene die advies geeft arrogant lijkt terwijl degene die geadviseerd wordt zich schaamt en gekleineerd voelt. Daarom moet je voorzichtig in je woorden keus zijn en goed genatuurd, aandachtig en verdragend zijn. Dit maakt de ontvangende partij meer toegankelijk om je advies te ontvangen dan het te verwerpen. ''

-HajarJ-

Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten